Η ποιητική δημιουργία έχει μέλλον;

Είστε αισιόδοξη για καλύτερες μέρες στα ποιητικά δρώμενα;

Απ. Νομίζω πως από τις ως τώρα απαντήσεις μου στα ερωτήματά σας αυτό απορρέει από μόνο του. Εκ φύσεως είμαι αισιόδοξη. Έχουμε σπουδαίους ποιητές και σίγουρα θα έχουμε και σπουδαιότερους στο μέλλον. Αυτό βεβαιώνεται από δύο νόμπελ (Σεφέρης, Ελύτης), ένα βραβείο Λένιν (Ρίτσος), από έναν Κωνσταντίνο Καβάφη που είναι ο πιο πολυμεταφρασμένος και ο πιο διαβασμένος ποιητής στον κόσμο, αλλά και από έναν σημαντικό αριθμό Ελλήνων ποιητών που μιλούν στην ψυχή μας.  Ακόμη και οι στίχοι μεγάλου αριθμού τραγουδιών μας είναι πραγματικά ποιητικοί. Οι μουσικοί μας οι πιο σπουδαίοι μελοποίησαν ποίηση, έργα μεγάλων ποιητών μας, ακριβώς επειδή ο λαός  μιλάει μαζί τους, και οι στίχοι τους μιλούν στην ψυχή του.

Ευτυχία Παπαγιαννοπούλου

Αλλοτινές μου εποχές
αλλοτινοί μου χρόνοι
Ερωτικές μου συντροφιές
ερωτικοί μου πόνοι

Αχ και να ‘ρχόσαστε ξανά
αυτά τα κρύα δειλινά
που είν’ η καρδιά μου μόνη
τώρα που σουρουπώνει

Αλλοτινές μου εποχές
Αλλοτινοί μου χρόνοι

Αγαπημένες μου φωνές
αγαπημένα χείλη
Ονειρεμένες μου στιγμές
σ’ ονειρεμένο δείλι

Αχ και να φέρνατε ξανά
στην ορφανή μου την καρδιά
μηνύματα τ’ Απρίλη
της μοναξιάς μου φίλοι

Αγαπημένες μου φωνές
Αγαπημένα χείλη

 

Λευτέρης Παπαδόπουλος

Αχ χελιδόνι μου πώς να πετάξεις
σ’ αυτόν το μαύρο τον ουρανό
αίμα σταλάζει το δειλινό
και πώς να κλάψεις και πώς να κλάψεις
αχ χελιδόνι μου

Αχ παλληκάρι μου τα τρένα φύγαν
δεν έχει δρόμο για μισεμό
κι όσοι μιλούσαν για λυτρωμό
πες μου πού πήγαν πες μου που πήγαν
αχ παλληκάρι μου

Άχου καρδούλα μου φυλακισμένη
δε βγαίνει ο ήλιος που καρτεράς
μόνο ο ντελάλης της αγοράς
σε ξεκουφαίνει σε ξεκουφαίνει
άχου καρδούλα μου

Με ένα τόσο πλούσιο πολιτιστικό υπόβαθρο, με μια τόσο πάμπλουτη πολιτιστική παράδοση ο τόπος αυτός, αυτό το ακρωτήριο που χιλιάδες χρόνια τώρα γεννάει Ελλάδα  και πολιτισμό, ποτέ δεν θα μείνει έξω από την σπουδαία ποιητική δημιουργία

 

Σχολιάστε

