Το σχόλιο της ημέρας

Δεν πρόκειται για ένα σχόλιο αλλά για δύο. Θα τα αναφέρω και θα τα σχολιάσω πατριωτικά.
1. Η συμμετοχή στη Eurovision. Μου άρεσε πολύ το τραγούδι. Το βρήκα ελληνικό, πρωτότυπο, λεβέντικο.
Ελληνικό, διότι το ζεϊμπέκικο είναι πανάρχαιος ελληνικός ρυθμός στα 3/4 ή, όπως αναφέρεται στην Πυθαγόρεια αριθμοσοφία, στα 9/8. Ο Κώστας Φέρρης το ετυμολογεί από τη λέξη ρέμβη, ρεμβάζω και ρέμβομαι = στρέφομαι, κάμπτομαι, στρέφομαι ολόγυρα, περιστρέφομαι, περιπλανώμαι, είμαι άστατος, ενεργώ απερίσκεπτα. Άλλες παράγωγες λέξεις είναι: η ρέμβη, ο ρέμβος, =η πλάνη, ο ρόμβος, ο ρύμβος=ο στρόβιλος, η σβούρα, ο ρεμβώδης κλπ. Άλλες ερμηνείες θεωρούν τη λέξη σύνθετη από τις λέξεις Ζευς και Βάκχος. Καθόλου περίεργο, αφού ο ζεϊμπέκικος χορός είναι ιερός, θρησκευτικός και μπορούμε να δεχτούμε πως αρχικά χορευόταν στις γιορτές προε τιμήν του Βάκχου-Διονύσου, γιου του Δία. Ούτως ή άλλως όμως είναι από τις χιλιάδες λέξεις, που ταξίδεψαν σε αλλόγλωσους και άγλωσσους λαούς και επανήλθαν στη γενέτειρα ως αντιδάνεια. Πάντως, από την ετυμολογία της λέξης καταφαίνεται πόσο ελληνικό είναι και σαν χορός και σαν στάση ζωής.
Λεβέντικο, διότι το ζεϊμπέκικο σαν χορός προϋποθέτει τη λεβεντιά. Χορεύετα και εκφράζει τον ανθρώπινο καημό με το κεφάλι ψηλά. Διαφορετικά, αν η μούρη να βλέπει στο πάτωμα, μόνο κακομοιριά αποπνέει. Και τα παλικάρια στη σκηνή της Eurovision στις 14 του Μάη το χόρεψαν και το τραγούδησαν λεβέντικα και με το κεφάλι ψηλά, εκφράζοντας παραδοσιακά ελληνικά συναισθήματα, όπως λεβεντιά, αρχοντιά και υπερηφάνεια, που εδώ και αρκετά χρόνια τα αναζητάμε ανηλεώς. Πρέπει να τα ξαναβρούμε οπωσδήποτε. Και επειδή το ζεϊμπέκικο σαν χορός εκφράζει εσωτερικότητα, πρέπει να ψάξουμε μέσα μας.
Πρωτότυπο, διότι συνέδεσε την ανατολή με τη δύση, το παρελθόν με το παρόν, το εμείς με το εσείς. Και με μεγάλη επιτυχία μάλιστα. Τώρα, αν κάποιοι δεν το κατάλαβαν, εμένα τουλάχιστον δεν με στενοχωρεί καθόλου. Αυτό που περίμενα από την ελληνική συμμετοχή σε αυτή την εκδήλωση το είδα. Και αν οι Τούρκοι δεν μας ψήφισαν δεν μου κάνει καμία έκπληξη. Χρόνια τώρα διεκδικούν το Ζεϊμπέκικο. Με την ίδια ευκολία που διεκδικούν τον Όμηρο, το Θαλή το Μιλήσιο, τον Ηρόδοτο και γενικά όλους τους Έλληνες διανοητές, ποιητές, φιλοσόφους, επιστήμονες, που γεννήθηκαν και δημιούργησαν στην Μικρά Ασία και μέσα, αφού οι Έλληνες κατοικούσαν στην Ανατολή περισσότερο από τρεις χιλιάδες χρόνια π. Χ.
2. Στρος Καν. Τι έκανε πάλι ο άνθρωπος; Μα την αλήθεια νοιώθει πολύ δυνατός. Αήττητος. Βρίζει, ταπεινώνει, προσβάλλει λαούς, όταν τους βρει σε δύσκολη καμπή της ιστορίας τους, αλλά και αν δεν τους βρει, φροντίζει με τους μηχανισμούς, τους οποίους διαθέτει από τη θέση ισχύος που του δόθηκε, Κύριος είδε πώς, να τους φέρει σε θέση δεινή, για να μπορεί ένας αυτός να … (συμληρώστε όποια λέξει θέλετε, το νόημα είναι το ίδιο) τους πολλούς.
Και δεν είναι μόνο οι λαοί, είναι και οι γυναίκες. Ό,τι θέλει μπορεί να τις κάνει. Κατά την κρίση του κάθε γυναίκα είναι δοχείο ηδονής και υπάρχει για τις δικές του ορέξεις. Μπροστά του όλες πρέπει να γονατίζουν. Εδώ το κάνει όλη η πλάση, στις γυναίκες θα δειλιάσουμε τώρα. Μάλιστα. Αλλά τα όπλα κύριε Καν χτυπούν και αυτούς που τα έχουν. Και στην περίπτωσή σου βρέθηκε ο κατάλληλος. Είναι να μη ξεπεράσεις τα εσκαμμένα. Το έκανες; Ποιες είναι οι αδυναμίες σου; Αυτές θα χρησιμοποιηθούν εναντίον σου. Και θα σε σβήσουν από το χάρτη των διεκδικήσεων.
Τώρα, μη νομίσετε πως στενοχωριέμαι για την ξεφτίλα του ως άνω κυρίου. Απλά θέλω να πω πως στα παιχνίδια εξουσίας, αυτά τα μέσα αξόντωσης πολιτικής είναι θεμιτά. Θέλω όμως να τονίσω σε όσους από μας καγχάζουν και χαίρονται για την ξεφτίλα του Καν, πως θα βρεθεί τρόπος να μας πουν ότι εμείς οι άλλοι Ευρωπαίοι κάνουμε χρήση του νόμου, αδιάφορο πόσο ψηλά ίσταται ο διωκόμενος. Εσείς οι Έλληνες τι κάνετε; Τιμωρήσατε κανέναν κλέφτη πολιτικό; Διεκδικήσατε τα κλεμμένα; Τον φυλακίσατε που σας προδωσε; Γιατί προδοσία και στυγνός βιασμός ψυχής και σώματος είναι να ψηφίζεις κάποιο πολιτικό, να του δείχνεις έτσι εμπιστοσύνη και αυτός αντί να αγωνίζεται να δώσει λύσεις σε προβλήματα, γεμίζει λεφτά.

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s