Οι συγχωνεύσεις

Ο Κοσμάς ο Αιτωλός, ο γνωστός Πατροκοσμάς (πατήρ Κοσμάς), έλεγε: «Καλύτερον, ἀδελφέ μου, νὰ ἔχεις σχολεῖον εἰς τὴν χώραν σου, παρά νὰ ἔχεις βρύσες καὶ ποτάμια. Διότι οἱ βρύσες ποτίζουν τὸ σῶμα, τὰ δὲ σχολεῖα ποτίζουν τὴν ψυχήν. Και ὡσάν μάθει τὸ παιδί σου γράμματα, τότε λέγεται ἂνθρωπος. (Διδαχή Ε’)
Γυρίζοντας και διδάσκοντας την αξία της προσφοράς του σχολείου προς τον άνθρωπο, όπου υπήρχε ελληνισμός τότε, και πιστέψμε, υπήρχε παντού, τουλάχιστον στα Βαλκάνια, ο ιερέας αυτός θυσίασε τη ζωή του.
Σήμερα άνθρωποι, που να θυσιάζουν τη ζωή τους, για να διδάξουν την αξία της παιδείας και της εκπαίδευσης σε οργανωμένα σχολεία, σπανίζουν. Δεν πρέπει να μας κάνει εντύπωση, αφού όλοι, γονείς, εκπαιδευτικοί όλων των βαθμίδων, πολιτική και πολιτικοί έκαναν τα πάντα, προκειμένου αυτός ο θεσμός να υποβαθμιστεί. Και φτάσαμε στο σημείο, το σχολείο να υπηρετεί πολλές φορές μόνο τις ανάγκες φύλαξης των παιδιών και όχι της απόκτησης γνώσεων, κατάλληλων να τους ανοίξουν το δρόμο προς τη ζωή. Γιατί αυτός είναι ο πρώτος στόχος του σχολείου. Να ετοιμάσει τον άνθρωπο του μέλλοντος για να υπηρετήσει το μέλλον. Αυτός ο ιερός για την ανθρωπότητα σκοπός, τότε μόνο πετυχαίνεται, όταν τεθούν σε λειτουργία οι κατάλληλες παιδαγωγικές και εκπαιδευτικές δομές. Αυτό σημαίνει πως τα σχολεία είναι χτισμένα όχι μόνο από μηχανικούς και αρχιτέκτονες, αλλά και από άξιους παιδαγωγούς. Πως έχουν άρτια εξοπλιστεί με το κατάλληλο διδακτικό υλικό, ό,τι πιο συγχρονο προσφέρει η εξέλιξη της τεχνολογίας στο σύνολό της. Πως έχουν στελεχωθεί από άψογο διδακτικό δυναμικό, άρτια προετοιμασμένο, για τό έργο που πρόκειται να επιτελεστεί.
Αφού λοιπόν έχουν προβλεφθεί και τακτοποιηθεί όλα αυτά, τότε μιλάμε για συγχωνεύσεις, ενοποιήσεις ή και καταργήσεις σχολικών μονάδων. Διαφορετικά και κάτω από τις υπάρχουσες των σχολείων συνθήκες, οι συγχωνεύσεις φαίνεται πως ξυπηρετούν μόνο σκοπούς κάποιων κέντρων εξουσίας, που δεν θέλουν τα παιδιά των λαϊκών τάξεων να μάθουν γράμματα, δεν πρέπει να ανεβάσουν επίπεδο, να αποκτήσουν κρίση και αμφιβολίες, «να μάθουν να ερευνούν τας γραφάς». Γιατί ρωτούν και μαθαίνουν και όποιος γνωρίζει σε βάθος την αλήθεια είναι επικίνδυνος όχι βέβαια για τους πολλούς, αλλά για τους λίγους.
Ειλικρινά, ας με διδάξει κάποιος, οι συγχωνεύσεις ή και καταργήσεις σχολικών μονάδων συνάδουν με το «μαζί τα φάγαμε», γι αυτό πρέπει τώρα να τιμωρηθούν τα παιδιά της Ελλάδας;

Advertisements

2 Σχόλια

  1. ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΟΥ.ΑΛΛΑ ΓΕΝΙΚΟ.ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΘΑ ΗΜΟΥΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΜΕΝΟΣ ΑΝ ΣΤΑ ΑΝΑΦΕΡΟΜΕΝΑ ΣΕ ΑΥΤΟ ΕΙΧΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΒΕΙ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΑΝΑΡΓΥΡΟΥΣ.
    ΠΑΡΗΣ

    Απάντηση

  2. Πάρη μου, το πρόβλημα των συγχωνεύσεων το θεωρώ γενικό, γιατί, όπως πληροφορήθηκα, πρόκειται οι συγχωνεύσεις σαν την πανούκλα να απλωθούν σε όλο το σχολικό δίκτυο και η μπάλα θα πάρει όλες τις βαθμίδες και όλες τος δομές. Εκείνο που δεν πρόκειται να μας πει κανείς, αλλά θα πρέπει να το καταλάβουμε μόνοι μας, είναι το ποιους σκοπούς εξυπηρετούν. Και άλλη απάντηση δεν υπάρχει παρά αυτή που κατέθεσα ήδη. Τα ελληνόπουλα δεν πρέπει να αρχίσουν να έχουν απορίες, δεν πρέπει να σκέπτονται, δεν πρέπει να κινητοποιούνται.

    Απάντηση

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s