Ο Λυσίας

«Οὐ πολλοῦ δέω χάριν ἔχειν ὦ βουλή τῷ κατηγόρῳ, ὅτι μοι παρεσκεύασε τὸν ἀγῶνα τουτονί».
Πολλοί γνωρίζετε την εισαγωγή αυτή από τον Υπέρ Αδυνάτου λόγο του Λυσία. Ο πονηρός αδύνατος, προκειμένου να υπερασπιστεί το μικρό βοήθημα του ενός οβολού που έπαιρνε από το κράτος (ποιος είπε ότι οι καιροί αλλάζουν, αλλάζουν;) ξεκινάει την απολογία του λέγοντας σε ελεύθερη μετάφραση: «Δεν απέχω πολύ από το να χρωστώ ευγνωμοσύνη, κύριοι βουλευτές, στον κατήγορό μου, γιατί με οδήγησε σε αυτή τη δίκη». Εξηγώντας στη συνέχεια πως του δόθηκε έτσι η ευκαιρία να απολογηθεί για τον έντιμο βίο του. Έτσι λοιπόν και εγώ δράττομαι της ευκαιρίας όχι να απολογηθώ, αλλά να εξηγήσω τη δωρεάν διακίνηση ενός μικρού εντύπου που δημοσίευσα με τον τίτλο Ιστολόγιο, διότι, όπως πληροφορήθηκα, πολλή συζήτηση γίνεται γύρω από το θέμα.
Το μικρό αυτό έντυπο εκδόθηκε σε 2.000 αντίτυπα και διανεμήθηκε δωρεάν σκόπιμα. Διανεμήθηκε αρχικά στη σχολική κοινότητα. Σαν εκπαιδευτικός πιστεύω πως σε έναν Δήμο, σε κάθε κοινωνία το ξεχωριστό πνευματικό του κομμάτι είναι οι δάσκαλοί του, γιατί σ’ αυτούς εμείς εμπιστευόμαστε τα παιδιά μας, που είναι το μέλλον μας. Σ’ αυτήν την κοινότητα λοιπόν διανεμήθηκε από το Σεπτέμβριο το βιβλίο αρχικά και ουδείς από τους διδάσκοντες ρωτήθηκε ούτε πού μένει ούτε πού ψηφίζει ούτε τι ψηφίζει. Στη συνέχεια μοιράστηκαν αντίτυπα στους ενήλικους σπουδαστές του ΚΕΚ και του ΙΕΚ με την ίδια φιλοσοφία. Τέλος, όσα έχουν απομείνει τα διαθέτω σε φίλους συνδημότες με την ελπίδα πρωταρχικά να το διαβάσουν και να με συγχαρούν. Τώρα, αν με ψηφίσουν μόνο γιατί έγραψα και διέθεσα δωρεάν αυτό το βιβλιαράκι και δεν ληφθεί υπόψιν η ως τώρα πορεία μου στην κοινωνία των Αγίων Αναργύρων, εκλογές θα γίνουν κι άλλες και σίγουρα ο καθένας θα μπορεί να κάνει το ίδιο. Ιδού η Ρόδος…
Τέλος, θα εξηγήσω τη σκοπιμότητα της δωρεάν διακίνησης του βιβλίου. Σε λίγους μήνες ελπίζω να κυκλοφορήσει από γνωστό εκδοτικό οίκο ένα βιβλίο μου, το οποίο αποτελεί για μένα έργο ζωής και αναφέρεται στην παιδαγωγική και εκπαιδευτική δράση μιας μεγάλης παιδαγωγού του 20ου αιώνα, της Ρόζας Ιμβριώτη. Όσοι γνωρίζετε τη διεύθυνση του blog μου μπορείτε να βρείτε εκεί κάποια στοιχεία αναφοράς σ’ αυτή τη σπουδαία γυναίκα. Αποτελεί για μένα χρέος στη μνήμη της, αλλά και καθήκον στον προσωπικό μου αγώνα να φέρω στο φως αυτή την προσωπικότητα, η οποία για πολλά χρόνια έμεινε στο περιθώριο, επειδή ήταν γυναίκα και επειδή ήταν μέλος του ΚΚΕ στα πέτρινα χρόνια. Όταν λοιπόν εκδοθεί το βιβλίο, θα χρειαστεί να γίνουν κάποιες παρουσιάσεις και η πρώτη παρουσίαση θα γίνει στους Αγίους Αναργύρους. Πώς θα ζητήσω από συνδημότες και φίλους να με τιμήσουν με την παρουσία τους στην παρουσίαση του βιβλίου μου, αν δεν γνωρίζουν πως εκτός από καθηγήτρια φιλόλογος είμαι και συγγραφέας και έχω κάτι να πω; Εκεί λοιπόν εστιάζεται η σκοπιμότητα του εντύπου, που κρατάτε στα χέρια σας. Και ελπίδα μου παραμένει να σας έχω κοντά μου, όταν σας το ζητήσω.
Κλείνοντας, επιθυμώ να ευχαριστήσω θερμά όσους το διάβασαν και με συνεχάρησαν γι αυτό το δείγμα γραφής είτε δια ζώσης είτε τηλεφωνικά. Κατόπιν να ευχαριστήσω και αυτούς που το διάβασαν και έμειναν ικανοποιημένοι, αλλά δεν βρήκαν το χρόνο να μου πουν πόσο άξιζε τον κόπο η ενασχόληση με το βιβλίο. Τέλος να ευχαριστήσω όλους όσους το έχουν στη βιβλιοθήκη τους και τουλάχιστον γνωρίζουν ότι είμαι συγγραφέας.

One response to this post.

  1. polu kali kai amesi apantisi. einai timi olon oson gnorizoume oti eiste sugrafeas kai anti gia karta sas sto portofoli mas exoume biblio sti bibliothiki mas! kali dunami….

    Απάντηση

Σχολιάστε

